torsdag, januari 17, 2013

Norrskensnatt



Vår vackra kyrka var alldeles särskilt vacker när jag cyklade förbi den i dag.

Det är som om frosten och det infrusna har expanderat. Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett så inbäddade träd.

Det är en magivärld.

Men det är vansinnigt kallt. När jag påbörjade min hemfärd var det minus tjugofem.

Och jag är väldigt glad i mina nya batteridrivna handskar.

För de värmer, och gör att mina händer inte blir onda. Jag frös faktiskt inte alls under cykelturen hem.

Och när jag hämtat Siri, så stannade vi till på gården.

Norrskenet bredde ut sina gulgröna armar över oss på natthimlen.

Och det, är inte annat än magi.

Tack för det, Aurora Borealis.



2 kommentarer:

Frida sa...

Det är verkligen vackert ute nu. Då kan man leva med kylan. Tänkte när jag körde förbi kyrkan idag att man borde fota. Fint att du gjort det, och dessutom fått till dig.
Önskar dig allt gott för 2013. /Frida

Mari sa...

Ja, då tänkte vi samma. Och tur att det är vackert, det kompenserar ju en hel del : )

Detsamma önskar jag dig, Frida. Allt gott detta 2013!