lördag, januari 05, 2013

Solljus över oss


Själslig ro. Själsro.

En förmiddag då vi sover till nio. Var och en pysslar på med sin sak. Bygger lego, städar lite smått. Skriver handlingslista.

Kravlöst familjeliv när det är som vardagsbäst.

Så promenerar jag och hunden. Vi promenerar in värme i kroppen. Och det behövs, sannerligen. Min rygg och nacke är dåliga. Inte i katastrofläge, men hela tiden balansen nära intill.

Jag har massagetid på måndag, och hoppas att jag klarar mig tills dess och att det hjälper. För det trycker i nacken, så att det snurrar i huvudet emellanåt. Och armen domnar. Ja, det är som det brukar, med andra ord.

Men jag och Siri ska tvätta håren med nytt lyxschampoo. Vi ska tända ljus och tillreda oss en god middag. Vi ska tända ljus och se repriser av Leila bakar.

Jag har det faktiskt precis hur bra som helst.


Inga kommentarer: