fredag, juli 26, 2013

Festivalhelg

Medan jag satt inne och jobbade rullade sommaren in över Piteå.

Så jag kunde inte göra annat än att ta ledigt om torsdagen och åka på en fantastisk trädgårdsfest. Genom eftermiddagen och kvällen, i solen. 

ed god dryck, skratt och den godaste sötpotatisen jag någonsin ätit. En sväng på lokal, och sedan te med maken vid köksbordet hemma.

När jag ändå tog ledigt i går fortsatte jag ledigheta mig i dag. Jag och Siri tog cyklarna in till staden. Åt en tacotallrik i skuggan på Krokodils uteservering. Nachochips var precis vad jag var sugen på, den där krispigheten och sältan.

Sedan mötte vi upp Siris bästa vän och hennes mamma. Vi svettades i solen medan tjejerna åkte karuseller och vann mjukisdjur och drack slush.

Så landade vi hemma igen. Jag är solmör och nyduschad och allmänt sköntrött i kroppen. Vi ska snart se Ernst. Och sova. För i morgon blir det festivalkväll för min familj. Robin Stjernberg, någon karusell, Darin och lite festivalmat får avrunda.

Det känns fint, och bra, att få göra det tillsammans.


Inga kommentarer: