torsdag, januari 23, 2014

Flyttar om


* * *

Siri ligger i sängen på bilden och skall sova. Vi har just läst "Sol-ägget" av Elsa Beskow och tittat på de vackra bilderna.

Jag har sköljt av champagneglasen och snart kommer en vän till mig på besök.

* * *

Förra helgen var jag halvt lamslagen av kylan, men jag kom mig för att flytta om lite i gäst/datarummet. Det som skulle bli en helgjuten förvaringslösning blev en budgetvariant tills vidare.

En gammal fin byrå med tröga lådor, nästan omöjliga att dra ut, har flyttat ut. Fast lådorna blev kvar. Och hyllplan som tidigare funnits i vardagsrummet, men som länge nu stått lutade mot väggen i tvättstugan fick flytta upp.

Provisoriskt uppställda på trälådor.

Lite mer helhet, lite bättre förvaring.

Och presentpapperena samlade i en stor tunna. Bra, när man har pyssliga i familjen.

Förresten fick jag tips om att vårt hem var omnämnt i en blogg vid namn Planete Deco a homes world. Bilderna är från ett äldre inredningsrep men inlägget är nytt.

 Här finns bilder och text om vårt hus. Någon kommenterar att ett hem där en hund får ligga i soffan är ett trevligt hem och någon annan skriver (fritt översatt):

>> Ser ut som ett hus i en barnbok om snö. <<


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Gick det där repet i Pitan? /Birgitta

Mari sa...

Ja det var lite kul. Nej, vi har aldrig varit med i PT.

Om jag inte minns fel är bilderna från repet i Lantliv.