torsdag, januari 09, 2014

Kväll


Det är torsdag och min själ känns lite fladdrig och flackig. Som om den vill fly. Jag vet vad det beror på, det beror på att jag har upphakningar i nacken.

Att den varit nära att krampa sedan i början av december.

Huvudvärken. Bedövande och ständigt närvarande.

Bedövningssprutorna har hjälpt enormt, men inte just i nacken. Istället har jag fått en kliande fläck. Det finns inget där, tro mig, jag har bett Markus kolla flera gånger. Min högst personliga teori är att det blivit något slags överslag i nervbanorna.

Men i morgon eftermiddag har jag tid hos milda, finhänta naprapaten. Så efter lite varsamma knak och stillande energier så hoppas jag att det här skalet åter ska kunna härbärgera en något lugnare själ.

Och. När det är så här. Ont och huvudvärkigt, då vill jag helst bo i snälla, sköna saker. Det är väl ungefär det jag planerar att göra i helgen. Det passar extra bra efter en rolig, men för kort, och för dåligt (av mig) planerad arbetsvecka.

Och städa ut julgranen, som producerar goda, citronsmakande skott till oss.

3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Hoppas det blir bra, inte roligt att ha värk. Kraaam Anette

Mari sa...

Tack för omtanken Anette. Det känns faktiskt mycket bättre nu, även om hon inte fick bort alla låsningar. Jag ska göra ett besök till. Känns som att det är på väg åt rätt håll.

Kram! Och fin helg till dig.

Elin sa...

Kram!