fredag, januari 24, 2014

Upphakning, väck


En bra jobbdag, ovanligt ostressad för att vara fredag. Ett väldigt bra naprapatbesök på lunchen. Oj, vad jag behövde det. Framför allt min nacke.

Nu känner jag mig rätt mör, men kroppen 

~ lugn på ett bra sätt och jag tror att mina tankar får plats igen.

Den där upphakningen har jag känt av i två månader, minst.

Siri sover här intill mig. Vi avrundade fredagen med att bada varmt varmt, med olja i vattnet. Ett bättre sätt att starta helgen på kan jag inte komma på.

Varmmjuk kropp. Sovande andetag intill. Och snart en kopp yogite och min nya bok.

* * *

Och sedan har jag tänkt på en sak, stinget av "gjorde vi rätt" som jag skrev om när jag öppnade veterinärräkningen.

Jag tror kanske snarare att det var ett sting av det överväldigande att faktiskt ha den makten - och måsta ta den makten - över någon annans liv.

I alla fall.

Fin helg, önskar jag er.



Inga kommentarer: