torsdag, augusti 07, 2014

Mellan de tre stenarna


* * *
Jag tänker att yoga är att stilla tankarna, att möta sig själv. Att kunna le åt sina olika sidor. Att känna kärlek till sig själv. Att yoga får mig att känna vinden i ansiktet när jag cyklar till jobbet om morgonen. Att vara här. Nu.



I kväll har jag mött ashtangan. Det var många månader sedan senast. Andetag och dristi. Efter bara några solhälsningar är jag genomvarm i kroppen. Vig och svettig på ryggen. Det är det bästa med värmen. Att kroppen blir så villig för träning.

Det är skönt, att få svettas. Under ett löppass eller under yogan.





Torsdag kväll. Ashtanga. Smultron, två sorters vinbär från trädgården. Blåbär från busken mellan de tre stenarna, vildhallonen vid garaget och de vackra, goda blommorna från gurkörten.

Kärlek i rörelser, på olika sätt. Genom att plocka bär och genom solhälsning.


Inga kommentarer: