onsdag, april 11, 2018

Hemmajobb



* * *
Hörlurarna i öronen, mobiltelefonen närmast fulladdad.
Anteckningsblock i A5-storlek och en penna som glider lagom bra.

I veckan har jag intervjuat flera intressanta, roliga och spännande
personer via telefon. En dag stannade jag kvar hemma efter lunch
och gjorde intervjun vid köksbordet.

Fantastiskt att ha kontoret här för en stund. Tystnad. Och solsken genom
fönster från flera håll. En stund av ljusterapi och glädje, i all enkelhet.

I dag ska jag förvalta alla ord och sidor med anteckningar. Väva ihop
med research och bilder. Som jag älskar det, även om jag också brottas
med känslan av ... tomhet. Hur jag hittar vinklar, träffar människor,
bygger texter med intressanta säg, dofter, miljöbeskrivningar och ljud
och hur det liksom landar i tystnad. Det är jobbets natur, jag vet det.

~ Men ibland
 känns det, ändå.


Inga kommentarer: