fredag, november 30, 2018

Drömmig julfest


* * *
I mitt jobb har vi haft många roliga julfester genom åren,
och några mindre lyckade. Det hör väl till. På en av de mest
minnesvärda åt vi ett magiskt julbord, medan en stor brasa
knastrade i en öppen spis. Vi hade hemlig jultomte och
en julklappstävling med fint pris till vinnaren.

De senaste åren har vi istället ätit julbord som lunch
en vanlig veckodag. Därför tänker jag ta mig friheten att
fantisera om hur den perfekta julfesten skulle se ut. För mig.

Det skulle vara en krispig och solig decemberlördag.
Vi skulle samlas på en plats och dricka rykande hett julkaffe
innan vi blev hämtade med häst och släde med bjällerklang.
Så skulle vi färdas genom ett vintervitt landskap innan vi kom
fram till en vacker byggnad med stora fönster.

Där skulle vi göra ett stillsamt yogapass innan
en färgrik lunch, för att följa upp med en eftermiddag
på spa. Mysiga hotellrum skulle vänta på oss, och där
skulle vi göra oss klara för en rolig fest med julbord,
musikuppträdanden och kanske någon tävling. 

~ och en del dans in i natten.

Till sist skulle vi avrunda julfirandet med
en härligt lyxig hotellfrukost till levande ljus.

Trillar in på Blicks hemsida, en eventbyrå som fixat event
och konferenser i tjugoåtta år. En sak jag gillar är att de är
så tydliga med att de erbjuder klimatkompensation i alla
sina projekt. Det känns seriöst. Och deras idé om att vandra
på Stockholms hustak
köper jag rakt av. Det vill jag göra!


Inga kommentarer: