tisdag, november 27, 2018

Löv: Pyssel


* * *
Hela hösten har varit så vacker. 

Jag tänker på naturen varje dag, även om jag mest rör mig 
i centrala delarna av min stad. Cykelturen om morgonen.
Trädens färger, frostens fluffiga glitter. 

Himlens aprikosa molnskådespel.

När jag tittade igenom en del bilder hittar jag en del löv.
Så här kommer första löv-inlägget av tre.

- - - - - - -

Varje år gör jag lövpyssel till våra barnsidor på jobbet. Löv är roligt
och enkelt att jobba med. Torka platta, måla djuransikten på.


Eller som här. Göra enkla girlanger med snöre
och grånade tvättklämmor i trä.


Tycker även om denna bild, med det-här-behöver-
du-översikt. Minus träklämmorna. Tycker också om
hur ljuslyktor med löv kastar skuggor på bordet.

Fint även, att spara en del löv och frysa in i ljuslyktor till vintern.


Inga kommentarer: