måndag, maj 13, 2019

En slags veckolista


Dålig nacke = lunchyoga.


* * *
Jag tänkte sammanfatta de senaste dagarna och veckan
som ligger framför oss i en slags veckolista. Häng med!


Veckans mående
Den här tiden på året tycker jag alltid att det är fullt upp.
Extragrejer med Siris skola, matlådor som ska planeras
och packas med. Helgtider att passa och så vidare. Mina
konstant spända axlar gör att jag sover dåligt också. Annars
bra, ser fram emot att åka till Stockholm på onsdag.


Veckans läskigaste
Att prata om mig själv och min hälsoresa
för en studiecirkel tidigare i dag.

Veckans godaste måltid
Tycker vi äter gott varje dag. Men majspastan
med lufttorkad skinka, kräm på soltorkade tomater
och annat gott förra helgen var magisk. Särskilt
efter långpasset på 33 kilometer.

Veckans jobb
Efter närmare tre veckor som ansvarig utgivare
är jag tillbaka i normalläge nu. Men alla korta arbetsveckor
gör att jag måste lite slå knut på mig för att hinna allt. Skriver
om hur hundarna räddade en person ur missbruk och
självmordstankar och så har jag formulerat en text där
modiga personer berättar om hur det är att vara med om
en av de värsta sakerna som kan hända i livet. Ska jag
sammanfatta jobbet med ett ord blir det: Meningsfullt. 

Men lite körigt just nu.


Veckans klädesplagg
Kläderna går tråkigt nog mest på rutin. Men jag är nykär
i mina kompressionstights, för känslan de ger när jag springer
och så gillar jag färgkombon när jag hänger upp min packning.


Veckans bästa
Den här fina kommentaren från en person jag intervjuat.

Veckans boost
Att summera ihop en del av sitt liv och prata
om det inför intresserade personer.

Veckans mysigaste
Att följa mitt barn på kinesiologibehandling. Ett grått
hav utanför fönstret och regndroppar mot plåttak.

Harmoni.


Inga kommentarer: