onsdag, januari 08, 2020

Stockholm och drömsaker


* * *
Den här veckan har hunnit vara händelserik, fast vi bara är mitt i den.

Jag har:

* Varit med Leslie hos veterinären. Prover, provsvar och nytt litet problem.
* Gjort fyra fina intervjuer, en som fick mig att känna något speciellt.
* Fått en fin komplimang.

Men det skriver jag mer om sen i veckan. Nu tänkte jag dela med mig av lite bilder från en helg i Stockholm!

Och den började, som ni ser på bilden ovan, med en härlig kopp kaffe.


Jag, min svärmor Wiweca och Siri skulle se baletten Nötknäpparen på Operan. Plus en hel del andra trevligheter. 

Det började med att vårt flyg var försenat, så vi tog en fika medan vi väntade.


När vi landat och tagit pendeltåget till Söder lämnade vi väskorna i lägenheten vi lånat och åkte hit. Till Ling Long där vi åt middag.


Gillade inredningen supermycket. Och maten!


Det är ändå härligt med mindre rätter, så man får smaka olika.

Även om den här råkade se väldigt stor ut på bild.


Det blev en fin kväll.


Sedan var det lördag och dags att uppfylla en annan av Siris drömmar. Att äta på Grand Hotel.

Superfin service, god mat och en långlunch med vattnet som glittrade utanför och solen som värmde lite genom de stora fönsterpartierna.

Jag tog en selfie på damrummet och Siri kände sig hemma.


Siri orkade inte hela lunchen, så det blev en doggy bag av finare slag.


I foajen.

Jag får hjärtögon när jag tittar på bilden.


Siri och farmor tog bussen till Pärlans konfektyr, medan jag promenerade dit.

Där handlade vi en del godsaker innan vi gick till lägenheten för att byta om.


Siri var jättefin i sin farmors brudklänning.


Och fina skor, som hon köpt för egna pengar.


Vi lyssnade på publikintroduktionen i Guldfoajén.


Och efter ett halvår av längtan tog vi så plats.


Det var en fantastisk föreställning. Wow!

I pausen hade vi beställt en lätt middag och jag och Wiweca skålade i champagne.

Ska man dricka det någon gång, så är det väl här.


Sedan var det söndag och sista dagen på resan.


Vi åt lunch på Greasy Spoon innan vi åkte för att hälsa på vänner/släktingar.


Och så slutar resan som den började. Med en bild på en god cappuccino på havremjölk.





2 kommentarer:

Zun sa...

Men vilken härlig resa! S och jag åkte ned till Stockholm med vänner för några år sedan just för att få se Nötknäpparen. Roy - som höll i publikintrodktionen, antar jag - är helt fantastisk! Tack för restaurangtips om Ling Long.

Mari sa...

Ja, en toppenresa på alla sätt och vis. Fick nästan lite vårkänsla till och med :) Och jag instämmer, Roy är fantastisk. Det var han som guidade oss när vi var där på studiebesök med skolan för något år sedan. Kram!