söndag, juli 02, 2006

Bludder

Var hos barnmorskan i torsdags. Bebisen är fixerad och allt annat var som förut. Det vill säga bra. När jag skulle åka sa barnmorskan till och med att det är väldigt sällan hon möter en kvinna som har en så bra graviditet, både fysiskt och psykiskt.

Det kändes först som att jag klarat av en bedrift, typ skrivit bra på en tenta men nu känner jag mer att jag haft väldigt tur. Samtidigt vet jag inte om jag är tillräckligt "förberedd". På att vi faktiskt ska bli föräldrar. Eftersom det har varit så okomplicerat har jag nästan kunnat ånga på som vanligt och kanske inte tagit mig tid för eftertanke. Jag vet inte.

Tisdag och onsdag är jag och Markus lediga tillsammans. Kanske vore det en bra idé att åka till stugan. För att hinna umgås. Hemma blir det alltid en massa fixande med huset och trädgården.

Nu har den lilla människan i mig hicka.

Inga kommentarer: