söndag, juli 30, 2006

Fikapass på sju timmar

Nu är kalasdagen slut. Fikagästerna har avlöst varandra sedan 14.30 och den sista åkte för tio minuter sedan. Så jag har alltså suttit på en stol och pratat och fikat i sju timmar. Markus har åkt iväg för att handla skräpmat åt oss, för ätit har vi ju inte gjort. Vill inte ens ha hamburgare, men det är väl bättre än ingenting.

Sedan blir det nog en hundpromenad för att få lite frisk luft. Och så sängen, eftersom jag inte hunnit med min middagslur i dag. Just nu lever jag som värsta pensionären: noga med att sova middag och den längsta promenaden sträcker sig ungefär två kvarter bort och hur jag ser ut när jag ska kliva upp ur sängen om morgnarna innan ryggen blivit varm ska vi inte tala om. Snacka om pensionärsliv-preview!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tårtan den var jättegod!

Man behöver inte hålla gasen ibotten hela tiden fastän man heter Mari.
Det kan vara skönt med lite pensionärsliv ibland VILA på du bara!

Maria sa...

Fikat var supergott! Passa på att bara ta det lugnt och njut av att vara lediga tillsammans i det fina vädret. Jag och Atomen kommer kanske forbi nar ni minst anar det och då är det slut på lugnet!

Anonym sa...

Som sagt, att studera Tårt-vetenskap 10p på universitetet lönar sig Bart å Mari!
tack för fikat! kram !ngela 31 år..