måndag, mars 03, 2008

Det känns roligare i dag

Gick upp till datorn för att kolla något livsnödvändigt, men vad var det nu igen ... Hänger lite på bloggen i väntan på att minnet ska hinna ikapp.

Ledig dag som bland annat har spenderats med morgonsparktur. Skulle sedan ta bilen in till stan och lunchfira mamma som fyllt år. Men Siri somnade, sin vana trogen, i sparklådan så istället lämnade jag av hunden hemma och sparkade så svetten lackade till stan. Spark måste vara ett av mina favoritfärdsätt när föret är bra, och i år har det varit mycket bra före mycket ofta.

Syster på hembesök från Umeå följde med hem, så vi har hängt ut och bara snurrat och eldat i kaminen. För trots sparklådesovet tog Sirre en middagslur på två timmar när vi kom hem.

Nu i kväll har vi varit hos mamma och fikat, mycket trevligt. Jag tog med mig träningskläder och sprang hem med Hemi. När vi tagit oss förbi Tages bro tyckte jag att det kändes lite väl nära hem, så vi tog en extra sväng förbi pappa och Musikhögskolan. Och jag tänkte att detta är kvittot på träning och viktminskning: Jag joggade (snabbt) utan som helst besvär, jag behövde inte kämpa. Kroppen känns lätt och smidig och under kontroll. Bättre än alla kilon, om jag ska vara riktigt ärlig.

Och imorgon - dags för min efterlängtade Luleåtrip.

Inga kommentarer: