tisdag, mars 11, 2008

U-äk

Hon sov lite oroligt i går kväll, så vi hade det på känn. Och i morse vid halvsex-snåret började Siri hosta.

Så jag är hemma med lilla människovalpen i dag. Jobbade ju bara torsdag, fredag förra veckan på grund av att jag jobbat helgen innan, men det kändes som jag precis kommit igång på jobbet igen så ska man vara hemma. Hade dessutom lite grejer jag ville avsluta.

Dessutom. Imorgon skulle ju jag och Markus dra till Umeå. Han till en obligatorisk dag i skolan och jag för systerträff med på-stan-lunch, shopping och inköp av nya skor på Löpkliniken.

Men just när jag roddat ihop bortasov för Siri ikväll, farmorlämning på dagis, mormorhämtning på dagis och dagvakt åt Hemi visar det sig alltså att det inte går att lämna snorungen på dagis. Dessutom har mormor och farmor fullt upp på jobbet med utbildning och annat viktigt, så ingen kan vara hemma-barnvakt.

Så.

Jag.

Får.

Stanna.

Hemma.

Jävla jävla skit.

Inga kommentarer: