lördag, mars 08, 2008

Tillsammans är man mindre ensam

Hade sett fram emot att ta skidorna och åka runt Fårön i helgen, men i dag har inte vädret varit speciellt inbjudande. En promenad på förmiddagen är allt uteliv vi levt i dag.

Annars har vi verkligen gjort ingenting. Det behövs ibland, bara polymasa, dammsuga, sy, låta Siri måla med vattenfärg. Busa, leka, äta, dricka kaffe och se "Pororo" på video sjuttielva gånger.

Var dock bortbjudna på palt hos Siris farmor och farfar klockan fem och då var det skönt att komma iväg en sväng (och gott och trevligt med paltmiddag). Lillkusinen Lovis traskar nu, även om det är lite svajigt ibland. Tror Siri blev lite överrumplad när hon fick syn på en gående Lovis. Det märks att de uppskattar varandras sällskap nu, tjejerna. Men Siri råkade fälla henne några gånger när hon blev för ömsint och pussig.

Efter slapparkväll med naturgodis (vi skippade schlagern och såg "Tillsammans är man mindre ensam" - äntligen. Inte lika bra som boken naturligtvis, men den sköna stämningen tycker jag ändå fanns där) är det snart dags för godnatt.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Nu har jag hittat hit...
Boken "Tillsammans är man mindre ensam" köpte jag på bokrea. Den står nu och väntar i min ska-läsa-hög!
Roligt att se en suddig liten Siri!

Mari sa...

Hej Maria. Välkommen ; )

Boken ja ... hade så svårt att komma in i den, började om flera gånger. Men när jag väl blev fast var varje sida en njutning. En sådan bok man aldrig vill ska ta slut. Så lyckos dig som inte har hunnit läsa Tillsammans är man mindre ensam än!