tisdag, oktober 14, 2008

52 is the magic number ...

... och nu pratar vi inte ålder längre. På jobbet har vi en friskvårdspeng, eller vad det nu heter. Som många andra anställda för vi alltså en summa pengar att lägga på välmående (jo, det finns väl ramar för vilken typ av välmående). Tränar man ett visst antal gånger på en träningsanläggning får man hela kortet betalt.

Förra hösten löste jag mitt träningskort. Några gånger på sistone när jag dragit Korpenkortet har jag tänkt fråga hur många gånger jag hunnit upp i och när det där magiska året gått. Men jag har liksom gruvat och haft på känn att jag skulle bomma med sisådär två fåniga gånger eller något.

Sist tog jag mod till mig och bad dem kolla.

52 gånger hade jag fått ihop.

Så jag kan pusta ut. Två träningstillfällen över gränsen. Nu vet jag vad jag ska klå till nästa räkning.

Inga kommentarer: