tisdag, oktober 14, 2008

Icas egna varor

Vi har fått ett nytt erbjudande från Ica - och ja vi är definitivt så vuxna att vi har var sitt plastkort på Ica som går till samma konto där vi varje månad för över en icke föraktlig summa pengar.

Nåväl, detta nya erbjudande går ut på att vi får lägre pris på "10 varor ni brukar köpa".

För det första: Hade man vetat om det borde man ha varit beräknande och köpt dyra saker, så att de 20 procents rabatterna verkligen hade gett något.
Och för det andra: Det känns läskigt. Att någon (må så vara en dator) har koll på vad jag handlar och när. Och kanske vill mathandlarn tjäna sig en hacka om några år och säljer registret vidare. Bacon och margarin - tyvärr du har själv rått för din hjärtinfarkt. Lösviktsgodis alla dagar i veckan - tyvärr men du får själv betala alla hål i ditt barns tänder.

Nej, jag vet inte, men lite creepy känns det allt.

Och så vill jag tillägga: Vår lista känns inte representativ. Eller vad skulle du laga på följande:

  • Kakao (ekologisk bör sägas)
  • Sugnappar
  • Fil
  • Medwurst
  • Havregryn, fiber
  • Lingonsylt
  • Anton Bergs chokladkaka
  • Muminkex (knopputflykt på dagis)
  • Vaniljvisp
  • Peppar, röd

5 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Man kan ju alltid göra smoothie med ny spännande smak.
Vad sägs om fil, medwurst och kakao som bra start på dagen? Eller kanske en mer sötaktig sak i soffan på kvällen, vaniljvisp, lingonsylt och krossade muminkex?

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med dig - visst känns det läskigt, särskilt när de hävdar att INGENTING registreras och sparas även om man använder sitt kort.......

Anonym sa...

Kag gjorde precis samma reflektion igår då utskicket från ICA damp ner.
Efter CIA och FRA har vi nu också ICA...
/Mats

Anonym sa...

Min lista var helt kokko! Jag har ALDRIG köpt werthers original tror jag. Men det stod som tvåa på min lista. Etta var ättika! Haha!

Mari sa...

Anja, innovativa förslag. Kanske doppa napparna i, istället för sugrör?

Kan bara instämma, Vera.

Ha ha, den var bra Mats!

Ewa, ättika! Vad symboliserar det tror du. Den fina tanten i dig?!