torsdag, oktober 23, 2008

The end of an era


Gratismagasinet Extra har kommit med sitt sista nummer. Tidigare idag beslutade Piteå-Tidningens styrelse att tidningen läggs ner med omedelbar verkan. Sex nummer hann delas ut till hushållen i Piteå och Älvsbyn.


Jag då? Försöker vara tacksam för tiden med Extra, alla utmaningar, allt jag lärt mig. Samtidigt sörjer jag naturligtvis. Och fäster mig vid småsaker som att jag inte fick sitta i mitt nya kontor och jobba med produkten som jag verkligen trodde på och kände så starkt för en endaste lite dag. Det känns något ironiskt.


Nu går arbetet vidare, exakt hur vet jag inte ännu.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken besvikelse,
så himla himla tråkigt.
Jag är hemsk ledsen för din skull
och alla läsare...
Fy tusan,
sämsta nyheten jag hört på länge.
Många många kramar till dig sweet sweet Mary

!ngela Bj sa...

Tråkigt! Att en dörr stängs betyder att en annan kan öppnas. Kram på dig vännen

Anonym sa...

Nej!!!Men såå trist! Jag som älskar den! Jag väntar ju på nästa nummer. Kommer att sakna Extra!!! Men reportaget som du hade gjort om ett fantastiskt ställe i Piteå, när kommer det? Eller har det redan varit med i tidningen? Kram Sara

Sara sa...

Men...vilket jättetråkigt besked! Du har verkligen gjort ett superbra jobb med Extra, finare än finast! Kram Sara

Livet på Storgatan sa...

uff inte alls kul kära Mari!
Jag tycker du gjort ett super jobb, den har varit både intressant och väldigt SNYGG!
Men som Ingela säger...
Ha det fint vännen kram Jill

Anonym sa...

Jag är riktigt besviken. Sista numret kom samma dag som en tidning jag prenumererar på men det var Extra jag blev glad för när jag kom hem.

Det har slumpat sig så att Extra flera gånger har kommit på dagar då jag känt mig lite seg, då har den legat där som en liten present och jag har känt ett leende på läpparna. /Jenny- en läsare

Anonym sa...

Det verkar vara nedläggningarnas tid - även magasinet Rosie ska läggas ner läste jag...

Anonym sa...

Kram på dig. ♥

MiTTSeTTe sa...

Håller med! Du har verkligen gjort ett bra jobb, intressant och snyggt.

/Lisette

Pierre Wikberg sa...

Trist

Anonym sa...

Hej, Triiiiist att tidningen läggs ner, den var så himla myig och bra. Men jag hoppas verkligen att du fortsätter med din krönika på lördagar och kanske nåt nytt spännande på tidningen :)

Anonym sa...

Ikväll kl. 8 tänder vi ett ljus för Caroline!

Anonym sa...

Så tråkigt! Kan bara hålla med de andra, jag tycker den och du är jättebra! Många kramar!

Soffan sa...

Jag kan också bara beklaga... En jättebra tidning som gett mig och min familj snygg och trevlig läsning.
Fortsätt köra hårt på annat håll!

Anonym sa...

Jag tycker verkligen att det är jättetrist för alla PT's läsare som nu blir utan denna snygga och uppiggande bilaga, samt för Dig Mari som jag förstår har lagt mycket tid och själ i arbetet med Extra.
Både din "Tankar från en mamma" och tidningen Extra har gjort att PT upplevts lite mer som en modern och nytänkande tidning i tiden, trots den väldigt lokalinriktade prägeln. Att nu lägga ner Extra känns som ett trist steg tillbaka åt fel håll.
Hoppas du Mari inte tappar tron på din egen förmåga och insats i alla fall!

Sanna Eriksson sa...

Hej Mari. Tråkigt. Blev shockad när jag hörde om Extra. Tycker man orättvist inte gett det en ärlig chans. Dåligt hanterat dessutom. Hör av dig om du vill prata.

För att pigga upp har jag sett ett fint hus till er.
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/310730

Martina sa...

Hej!
Vad tråkigt! Tänk att vår bransch är så kortsiktig hela tiden... Men du som var som klippt och skuren för ditt jobb kommer säkert kunna få något liknande uppdrag i framtiden, på något sätt!
Kraftkram!

Mari sa...

Tusen tacka alla ni för finaste ord.

Sara, reportaget kommer att dyka upp i Piteå-Tidningen så småningom.

Och Sanna, tack för tipset: Klart vi ska på visningen, det är ju ett drömhus vi spanat på länge!