fredag, januari 02, 2009

2008 - bilder i urval

Provar brudklänningar inför vårt sensommarbröllop. Blev smått förälskad
i den högra, framför allt fick jag den midja jag aldrig haft, men kände mig inte
som ett vackrare jag - mer som ett utklätt jag och jakten på klänningen inleddes.

Hämtade ut ritningar på vårt hus och vi tillbringade timmar med att surfa på Hemnet
och fundera på utbyggnad. I kaminens glas speglas vardagsrummets alla fönster.


Alla utflykter med barn och hund. Fåröberget, stugan, kaffe
i ryggsäcken ... aldrig är livet så enkelt och så vackert som då.



Delar av 2008 har symaskinen gått varm. Här syns ett exempel
av mina alster. Sytt och virkat och broderat till lilla Aron. Siri står modell.



Klädmärkning inför förskolestart och sjuk liten i höstblåsor - också delar av 2008.

Fin sommardag hos min morfar i Stockbäcken.




Siri gjorde en hel del lek- och glassutflykter med morfar och Angela
under sommaren. Mina pioner blommade vackert i kvällssolen,
jag hade gärna burit dem i min brudbukett om de inte hunnit blomma ut.


Jag har jobbmöte med mig själv under Extra-tiden. 2008 fann
jag också flera goda vänner på jobbet. Det är jag väldigt glad för!


Bröllopet såklart. Snart firar vi nio år tillsammans.



Efterlängtade vänskapsresan till Stockholm blev verklighet.
Lika viktigt som hemmavaro med Siri.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se året i bilder. Vilken tjusig bild från vårruset. *ler*

Kramar!

Anonym sa...

Halloj!

Jag har hittat till din fina blogg, via Anjas blogg.

Din blogg kommer jag att fortsätta läsa :)

Kram Malin

Mari sa...

Mmm, eller hur! Repris i år?! Kram.

Hej Malin, tack för dina snälla ord. Kram tillbaka : )