torsdag, januari 01, 2009

Festprinsessa

Amanda var snäll och skickade över lite bilder från igår.
Att vi orsakade en brandkårsutryckning (helt i onödan)
är en annan historia ...

Vi hade en jättefin nyårsafton igår. Jag sydde färdigt min sammetsklänning och bar den under kvällen. Vi åt fantastiskt och då menar jag FANTASTISKT god mat, pratade, skrattade och såg hundar och barn virvla runt i huset hos Sarah och Jon Oskar.

Siri hängde ut med Judith hela kvällen. Drack saft, klädde ut sig och tittade på Pippi. Hon tog en stödvila över tolvslaget på 20 minuter, sedan höll hon igång till vi traskade hem någon gång före fyra. Idag tog det dock ut sin rätt, hon sov till efter elva, sov i vagnen på promenaden och somnade i soffan före sju ikväll.

Imorgon ska jag jobba en sväng, usch jag har fått smak för det här med ledighet. Men först, en film i soffan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår! Jag gjorde som Siri, sov till 11... Eli vaknade 6.15... uäk!
Vi åker early bird mot Kirko imorn, ska hinna träffa mina kusiner i byn också.

Hannah sa...

God fortsättning. Vill ju så klart också höra om brandkårsutrykningen nu också.

Mvh Hannah

Martina sa...

Skönt att höra att det inte bara är vi som är lite loose med läggningstiderna på nyårsnatten..
:-)

Mari sa...

Tack själv Anja! Siri var hyfsat trött, sov en 14 timmars natten därpå ; ) Hoppas det går bra med heltidsjobb! Kram.

Hannah, god fortsättning på dig med. Har fått flera positiva reaktioner på din dagbok, intressant tyckte de. Utryckningen, ja. Den kommer tids nog!

Ha ha, nej så länge de är nöjda och glada är det enkelt att låta småsötingarna vara vakna ; )