tisdag, juni 26, 2012

En nyckelpiga jag har i handen







I kväll har vi varit på vår sista sommarfest på Siris förskola. Mat, tårta, sång och dans. Och en fin gåva i form av en täljkniv. Fint och lite nostalgiskt. Vi gjorde Siris naglar fina inför festen. Fina nyckelpigor.

Efter festligheterna cyklade jag i hällregnet till motionsslingan, mötte upp pappa och sprang backintervaller. Länge har jag kämpat med min hållning när det kommer till löpningen. Jag har liksom stretat för att få bak axlarna. Tänkt att jag behöver yoga mer, stretcha mig mer för att öppna upp bröstkorgen. Men så fick jag inspiration från yogan, och istället för att kämpa och kämpa bakåt med axelpartiet så lyfter jag bröstkorgen uppåt, mot solen, istället. Så stor skillnad, och så enkelt.

Smutsigt och blött löppass, med luften full av syre. Härligt!

Ett tag nu under våren har jag känt en konstig misstrivsel i kroppen. Svårdefinierat, ibland har jag tänkt att det är en slags muskelvärk, ibland har jag tänkt att jag har ont i typ bindväven.

Men på inrådan så tjatade jag mig förra veckan till ett blodprov för att se hur mina sköldkörtelvärden ligger. Trappade upp dosen förra våren och har inte kollat sedan dess.

Och i dag fick jag hem ett brev där det står att mina världen är omätbara, för att de är så höga. Jag har pratat med en person från vårdcentralen i telefon, men de kan inte ta ansvar för min medicin, så jag får sänka på egen inrådan. Men nu när jag tänker efter och jämför hur det kändes när jag åt för hög dos av Levaxin (den förra medicinen) så känner jag igen symptomen. Så förhoppningsvis blir det bättre om någon månad. Så lång tid tar det att få effekt när man ändrar dos.

I dag har det varit varmt, men inte soligt. Vi har ledigat oss i sofforna. Siri har sett film och ritat, vi har druckit kaffe och läst tidningar.

Det känns som äkta ledighet utan krav. Älskar det.

Inga kommentarer: