söndag, september 15, 2013

För ögon och öron

Min bokhylla är fylld av litteratur som väntar, och för första gången på länge känns det roligt - inte betungande.

Har precis läst ut vackra, sorgliga, intressanta "Morgon i Jenin" av Susan Adulhawa som jag varmt kan rekommendera. Det är svårt att finna ord, men jag tycker mycket om den och fick många nya insikter.

Nästa bok på mitt sängbord är "Fjäril i koppel" av Zinath Pirzadeh samt kurslitteratur till universitetskursen som jag ska vara lärardelaktig i nu i oktober.

Och så har "Sons of anarchy" dragit igång med säsong sex, och "Boardwalk empires" fjärde säsong har startat. Så ser jag fram emot seriernas serie "Downton Abbey" längre fram.

Och ikväll firar vi söndag, mest troligt med Woody Allen och "Förälskad i Rom".

Ja, men höst. Det känns helt okej med mörka kvällar.



2 kommentarer:

Monica L sa...

Jag kan verkligen längta efter att läsa. Men jag vet med mig att för mig är det som ett gift, jag blir blind och döv för allt annat tills jag läst klart. Och det är väl inte så lämpligt just nu. Det finns en tid för allt...

Mari sa...

Precis. Det finns en tid för allt. Och läsning som ett gift? Ja, kanske, om det finns positivt gift ; )