söndag, september 01, 2013

Med höstkängor på fötterna






Helg, och vilken skön helg. Jag har målat naglarna i den perfekta färgen. Vinröd som tangerar till svart. Med gelelack, så de sitter tills jag får utväxt.

Vi har spelat och pysslat och cyklat och så har jag varit på bokklubbsupptakt. I en stuga vid vattnet, med god mat, dessert och boksamtal in i natten.

Det var svart ute när vi letade oss tillbaka mot bilen och jag kände mig varm och uppfylld av alla samtal som får ta plats.

Och i dag. Jag längtar efter lite höst hemma. Har beställt sammetskuddar och draperier till hallen. Tänker på lägenheten med englandskänsla i Normandie och även om den kändes halvfräsch så dröjer den sig tydligen kvar hos mig. Inspirerar till andra materialval och färger.

Jag läser på inför en gästlärar-roll på universitetet i höst, förbereder morgondagens frågor och rensar i garderoben.

Sådana helger är som bomull för själen. De ska man ta vara på.


Inga kommentarer: