onsdag, september 25, 2013

Stockholm

På sistone har jag faktiskt läst. Och det är så skönt att återfinna de skrivna orden.

"Morgon i Jenin" och "Fjäril i koppel" har efterföljt varandra. Kanske inte optimalt, men en bok till vardera bokklubb och det blev så.

Mycket tycker jag om dem, och det skall jag formulera i ord. Men jag väntar till efter bokträffarna. Och fortsätter med en som jag blev tillånad.

Det är rätt fint, när någon ger en en bok och säger "den här, den är till dig". Så nu läser jag "Änglarnas svar" av Stefan Einhorn. Från Mellanöstern till Sverige och andra världskrigets slut.

Den får följa med till Stockholm i morgon.

För nu är veckans timmar färdigjobbade. Jag har smärtstillande sprutor i ryggen. Nu tänker jag bara åka och njuta. Av lediga timmar och mitt sällskap.

Rödvin, hajar, god mat, promenader, museum och shopping.

Ja. Det blir fint och välbehövligt.


2 kommentarer:

Sara sa...

Mysigt! Ha så kul! Kram

Mari sa...

Ja! Det har varit så härligt att komma iväg.