onsdag, februari 05, 2014

En text, klar och porlande


* * * 

Mellan bedövningssprutor i rygg och möten och lunch så har jag jobbat en del hemifrån i dag. Mest för att spara tid - slippa parkera bilen och gå till jobbet för att gå tillbaka och köra vidare en stund senare.

Det är sällan jag gör det, men i dag blev det koncentrerad skrivtid och kardemummakaffe hemmavid.

Jag har skrivit en sådan text som ... bara är. Som rinner ur fingrarna, klart och porlande, utan bångstyrighet. En sådan text som vill bli skriven enkelt, utan direkta berättargrepp.

Så, jag rättade mig efter orden och hoppas att intervjupersonen och läsarna tycker om.

Och så några bilder från senaste: Siri skapar tivoliland av sitt lördagsgodis, kesoplättar med karamelliserade äppelbitar och sallad på blodapelsin och kanel - också det en helgmorgon. Och så  snöflingor på dekorationen på bron. Än är våren långt borta, även om solstrålarna och temperaturen i går fick mig att tänka på luftiga sängkläder och kaffe på altanen.


Inga kommentarer: