tisdag, februari 04, 2014

Livet, livet

 
* * *
 
Gör intervjuer, skriver, fotar ny bylinebild. Tränar.
Går på föreläsning om 'barnen och vi' om kvällen.
 
Tänker på hur viktigt det är för mig att äta middag i lugn och ro, diska undan och umgås med Siri innan hon lägger sig. Kanske inte alla dagar, men de allra allra flesta.
 
Hur bra jag mår av att landa, utan stress. Samma om morgonen. Ställer gärna väckaren tidigt och dricker mitt kaffe och läser tidningen med gott om tid. Har ro i kroppen att ta Siri i famnen en stund när hon nyvaken kommer nedför trappan.
 
Prata nattens drömmar och vad dagen skall rymma.
 
Det finns mycket jag gärna skalar bort, för att främja de stunderna.


2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Fina du! Dina ORD får mig att känna lugnet - som vanligt. Kanske jag kan få ett band där du pratar som jag kan lyssna på när jag inte kan sova? Kaffe, tidningen och sömnrufsiga barn är det bästa. Ha en fin tisdag. Kram!

Mari sa...

Men snälla fina du. Vad glad jag blir, Marie. Ha ha, visst kan jag prata - men jag tror jag gör mig bäst i skriven form ; )

Stor kram!