tisdag, februari 04, 2014

Snökristaller


* * *

Helgen som var såg jag denna fina film på bio, med två lika fina flickor på sju och snart sju.

Frost / Frozen i 3D.

Jag har inte gjort några djupare analyser av innehåll och budskap - men detta var en film som jag njöt av fullkomligt i en timme och fyrtioåtta minuter.

Så otroligt vacker och varm ... och ja ni vet allt det där med kärlek och skratt och relationer och spänning och dramatik.

Och även om det var prinsessor och prinsar i storyn så var inte prinsen den klassiska hjälten, här stod en systerrelation i fokus.

Så vacker, och magiskt glittrande med de tredimensionella effekterna.

Till och med jag, kände hur jag älskade snökristaller och vinter.


2 kommentarer:

Sara sa...

Jag försökte få med mig Sixten på den, men han ville hellre gå på Bamse. Inte fullt lika magisk...

Mari sa...

Hm, ja Bamse är ju fin men nej - inte fullt lika magisk ;)