fredag, november 28, 2014

Glödlampor


* * *
Jag hade en del jag ville skriva om, men sista steget i jobbfredagen tog oändligt mycket längre tid än vad det brukar på grund av segt system.

Så jag nöjer mig med att sända en fredagshälsning. Ond rygg, men ett bra samtal på jobbet. Ett som jag visste att jag skulle ha, men inte haft någon brådska med. Nu är det samtalat och jag kan lämna. Bra.

Annars är jag smått besatt av att byta ut alla våra nakna glödlampor till de fina varianter som finns nu. Här hänger en ur en vintage-kollektion ovan kaminen och även om det inte syns så mycket på bilden är det en spiralformad glödtråd i.

Imorgon åker vi till Luleå och går på staden, jag, dotter, syster, mamma. Då ska jag komplettera min samling glödlampor med några med liten sockel, tänker jag.

Men nu, "Kändisbarnvakten" på tv.

Inga kommentarer: