onsdag, oktober 24, 2018

Sjukhund


* * *
I går gjorde jag och Loffy en visit på veterinärkliniken. Det var
dags att bränna min födelsedagspeng, tyckte vi.

 Utslag under magen och tappad päls på bröstet föranledde besöket.

Och även om den fyrbenta själv inte är överförtjust (förståeligt)
tycker jag så mycket om bemötandet. Personalen tar sig alltid tid.
I går satt en av dem på golvet och klappade Leslie och gav
henne hundgodis innan det var dags för undersökning.

Veterinären kallade mig till och med "mamma". Älsk på den.

Dubbel öroninflammation och svamp i öronen, hudinflammation
på magen och svamp i armhålorna lyder diagnosen. Vi behandlar
med ett gäng olika preparat. Så nu lägger jag till örontvätt, örondroppar,
magtvätt och två mediciner till att-göra-listan. Kortisonet är jobbigast.
I morse kunde hon inte hålla sig utan kissade i hallen, stackaren!

Men efter några dagar hoppas jag att hon mår bättre (även
om vi knappt märker något på hennes allmäntillstånd).

Älskar hur hon tar skydd under stolen för att komma undan
veterinären. Och lyssnar vid dörren när vi inväntar provsvar.


Inga kommentarer: