torsdag, februari 14, 2019

Alla hjärtans kväll


* * *
Här ligger de och väntar. Några små gåvor på Alla hjärtans dag.


Jag tycker om att spara på någon idé till en liten present.

Något man liksom skulle ha köpt i alla fall.

Och sedan ge det på den här dagen.

Långt ifrån rabattkoder och stora gester, mer något litet i vardagen.


Siri pysslade fina presenter.

I min origamiask i form av ett hjärta låg ett hemgjorde bokmärke.

Markus fick den här fina asken med kärlekslapp och chokladhjärta.

Mitt bokmärke med vacker text kommer jag att
 vara glad för varje gång jag öppnar en bok.


Markus fick en bok jag länge velat att han ska läsa.

En som jag själv läste för en tid sedan och verkligen fastnade för.


För oss är Alla hjärtans dag nästan som en vanlig dag.

Lite extra omtanke. 

Och så kanske jag tänker lite mer än vanligt, på hur lyckligt 
lottad jag är som varje kväll får ligga en stund med mitt människo-
barn på armen och mitt hundbarn på magen.


Inga kommentarer: