onsdag, februari 27, 2019

Drömmar



* * *
Mitt favoritpar på Instagram reser vidare. På sistone
har jag njutit av bilder och filmer från Bali. En kväll visar
jag några klipp för min dotter. Vattenfall, mysiga restauranger
med härlig musik, djungel och yoga. Vi drömmer oss iväg och
funderar på hur lång tid det tar att flyga till Bali. 

Runt sjutton timmar, visar det sig.

Raskt seglar Bali upp som ett drömresemål igen.
Jag känner hur enkelt det skulle vara att känna sig
hel och fullkomligt lycklig på den semestern.



@vanlife_ian_dow_travels

En annan dröm är en egeninredd bohemisk husbil.
Jag följer några som reser världen över i ombyggda
ambulanser och insidan av dem är så mycket charmigare
än en klassisk husbil. Det är vad jag fantiserar om, men
ska man vara tre personer (och en hund) så är en helt
vanlig husbil ett förnuftigare alternativ.

Det är ju det där med att vara vuxen ibland. Jag struntar
i det för en stund och surfar in på Freedom finance.

Gillar orden. Finansiering för drömmar.


Med en husbil skulle vi rulla iväg en tidig sommarmorgon.
Köra mot Norge och Lofoten. Stanna där vi har lust. Laga omelett
i husbilen. Grilla utomhus. Jag skulle springa i olika landskap och vi skulle
ta hundpromenader på nya ställen, men alltid med hemmet med oss.



Vi skulle följa serpentinvägarna ner mot Oslo 
och stanna i Göteborg och hälsa på en kär familjemedlem.
Så skulle vi söka oss vidare till Holy Smoke BBQ utanför
Höganäs innan vi skulle utforska Mandelmanns Djupadal.

Vi skulle se solnedgångar från nya platser, vi skulle
dricka kaffe på lummiga trädgårdskaféer och

~ vi skulle vara tillsammans.


Inga kommentarer: