tisdag, februari 05, 2019

Alla små projekt


* * *
Jag tänkte att jag skulle sammanfatta
en del av mina små projekt.

Huksittandet, som bygger på en utmaning från Ido Portal,
har jag fortsatt med. Dock sitter jag inte på huk trettio minuter
om dagen. Men jag försöker sitta någon stund här och där.
Och alltid när jag borstar tänderna. 

När jag väntade på att få ta blodprov på hälsocentralen
sist satt jag på huk hela tiden jag väntade. Det är
målet, att huksittande ska vara en viloposition.

Däremot har jag kommit av mig med Ido Portals
utmaning som handlar om att man ska hänga sju minuter
om dagen. Det har mest att göra med att jag vill låta
min rygg vara i fred så mycket som möjligt just nu.


Jag tog ju blodprov för att se hur mina sköldkörtelvärden är.
Och nä, de var såklart inte bra. Men jag låter dem vara
för tillfället. Likaså låter jag ryggbehandligarna vara.

Har nämligen träffat en ny behandlare som kombinerar
kinesiologi med kranosakriell terapi och näringslära. Vet inte
hur jag ska sammanfatta det. Förutom att det är bra. Känner mig
nästan lite sjuk efter att jag varit där. Som feber i kroppen, men
ändå inte. Har sovit med tjocka strumpor och dubbla täcken i natt.

Vi jobbar både med sköldkörteln, ryggen och näring. Därför får det
andra vila så länge, vill inte blanda ihop en massa olika saker.


Träningen består nästan bara av löpning. Jag springer, tränar
korta styrkepass och yogar en dag i veckan. Tanken är två maraton
till sommaren. Lite mer kolhydrater ger extra energi till träningen och
just nu är jag kär i min bananpanerade omelett med rostad kokos.

Ja, lite så är det just nu. Jag drog upp en plan för vad jag ville med
året. Jag följer den inte till punkt och pricka, men det är inte det viktiga.
~ det viktiga är att jag aktivt gör val, för
att jag ska få chans att må som allra bäst.


Inga kommentarer: