tisdag, februari 12, 2019

Fyra från mobilen


* * *
Lördagar är långpassdagar. Nu springer jag på löpband och
tycker det är rätt mysigt att slå igång en film eller serie på
paddan och sätta ena foten framför den andra tills jag gjort mina
minuter. Men jag längtar också till uteturer med en podd i öronen.

I lördags sprang jag drygt fjorton kilometer och helgen innan
blev det en dryg halvmara i behagligt tempo. Jag har gått
tillbaka till det första maratonprogrammet jag följde och gjort
några egna justeringar. Vissa veckor lägger jag till ett extra pass
där jag springer ett gäng kilometer i det jag önskar ha som
grundtempo. Och så springer jag uppvärmningarna i snabbare
tempo, av samma anledning, och av inspiration från det andra
maratonprogrammet jag tränat efter. Det känns bra.


Innan löpturen så tog jag och de här två en långpromenad.
Vi gick ner till isen och sparkade en runda också.


Sedan jag slutade äta havregryn till frukost är min mage
så glad. Tyvärr, eftersom jag genuint älskar havregrynsgröt
med rivet äpple och kanel (som att äta äppelpaj till frukost),
men lätt att avstå när jag vet hur ont i magen jag får.

Försöker också välja bort mjölk, inte fullt ut, men använder
annat när det är enkelt. Cashewmjölk i tekoppen, sojamjölken
"i kaffe" till ... ja kaffet såklart och soja-yoghurt till kvällsmat.

Att soja kanske inte är det bästa valet är en annan historia,
men jag lämnar det medvetet därhän för tillfället.

Markus gjorde gulaschsoppa nyss och det var så gott.
Nästan ännu godare som rest dagen efter.

Vi äter ofta soppa en gång i veckan.


Hur många sådana här varianter har jag i min kamerarulle,
kan man undra! Systrar som myser i soffan. När jag tittar på bilden
ser jag att det är fredag, för Siri har fredagskjol och skolfrisyr.

- - - - - -

Så rullar livet på, med jobb, träning och hemmamys
varvat med någon utflykt ibland. Och nästa vecka åker jag
till Stockholm. Bland annat ska jag få kramas med min
Hanna och äta hotellfrukost. Det ser jag fram emot.


Inga kommentarer: