onsdag, april 17, 2019

Påskpyntet 2019


* * *
För ett tag sedan gjorde jag en liten sak som känns väldigt bra.

Jag samlade ihop julpynt och påskpynt från alla möjliga hyllor och skåp.

Nu bor allt under kökssoffans lock. Samlat och lätt att hitta.


Därför var det enkelt att påskpynta.

Inte för att vi har särskilt mycket av den varan, egentligen.

Några av Siris äldre kreationer fick vi dessutom slänga, då tidens tand gjort sitt.


Nya fjädrar skulle jag inte köpa, men de här som vi
redan har får finnas i en glasvas på köksbordet.


I vardagsrummet står mina ommålade loppisfynd.


Lilla familjen höna i grått.


Och här på bänken hittar vi den här påskiga godisgömman.


För mig är den fylld med barndomsminnen.

Vi har fått den av min mamma.


På bron tronar denna guldiga påskjuvel på en bädd av mossa.

- - - - - -

Ett öppnat lock på en kökssoffa. Några minuters pynt
och så är det dags att ta påskledigt bland solstrålar,
träningspass och en härlig påskbuffé senare i veckan.

Känns hur bra som helst.


Inga kommentarer: