onsdag, april 24, 2019

Smoothiebowl med avokado och spenat


* * *
Det går i perioder, vilka mellanmål jag lägger samman.

På sistone har jag fastnat vid smoothiebowls.

~ igen

Det är liksom härligt att slänga ihop en massa råvaror
som blir en len, sval och mättande liten måltid.

Jag äter hellre i skål med sked än dricker ur glas.
Dels kan man plussa på en godsaker som har crunch och
dels får jag inte ont i magen när jag äter istället för dricker.

Dessutom är det enkelt att göra mellanmålet mjölkfritt och det gillar jag.

Den här skålen innehåller en smoothie på avokado, bladspenat,
hallon, osötad mandeldryck, flytande honung och ärtprotein.

Kanske slängde jag också ner några frysta ärtor.

Den är i alla fall toppad med några överblivna glutenfria digestive från
en middagsbjudning, rostad kokos och de rostade mandelspånen som
blev kvar efter en middag med torsk, brynt smör och mandel.


Siri provsmakar.


Och ja, jag tror den fick godkänt.

Älskade själavackra flicka.

Glittrande skratt och rosakrämig smoothiebowl,
sätter färg på vilken gråfärgad dag som helst.


2 kommentarer:

Catarina sa...

Jag har fastnat för kaffe med ett Anton Berg nougatägg. Måste nog av-sockra mig efter den här påsken.
:D

Mari sa...

Gott det med! Kanske nougatäggen snart är slut :)