måndag, december 09, 2019

Kvällsplanerna för veckan


* * *
Helgen som kommer blir den tredje advent, det är galet så fort tiden går. I går förmiddag åkte vi till mammas stuga och hämtade hem årets granar. Det var så fluffigt och vintervackert ute.

I veckan har vi ovanligt mycket kvällsplaner, så det är bara att köra igång.

Måndag: 


Siri hänger i gårdsbutiken på Pensionatet och pysslar. Vi tar in granen och klär den. I år blir det en mindre variant, som dessutom är friserad på ena sidan för att passa mot en vägg.

Här är några julgransbilder från tidigare år:




- - - - - - - - - - - - - - - - -

Tisdag: 



Jag har bokklubb hemma hos mig. De här bilderna tog jag inför en bokklubb för några år sedan. För att ära Gunhild Stordalen och boken "Den stora bilden" så blir det en vegetarisk meny.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Onsdag: 


Onsdag: Siri ska frisera till sin lugg och jag hänger med. Ska fixa med en liten insamling till Musikhjälpen, samma som jag har gjort i några år.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Torsdag:



Det känns som att det är något, men kommer inte på det nu. I så fall kanske rulla ut yogamattan en stund, om det inte kommer läxor eller annat emellan.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Fredag:


Luciatåg avrundar jobbveckan. Siri ska göra mig sällskap och vi ska gå och handla en julklapp inför lilla julafton med vänner på lördag.

Inga kommentarer: