fredag, maj 22, 2020

Några snabba frågor och svar



* * *
Jag hittade den här fråga-svar-grejen någonstans, men minns inte längre var.

Nåja, här kommer några snabba svar så här på fredagseftermiddagen.

- - - - - -

Min favoritplats hemma är ...
... att sitta med benen i skräddarställning i kökssoffan med en kopp kaffe på träbordet och en bok uppslagen.

Min käraste ägodel är ...
... lapparna som Siri skriver varje kväll och lämnar på min huvudkudde. Skatt i ordets sanna bemärkelse.

Jag samlar på ...
... förut var det definitivt sjalar. Nu vet jag inte om jag samlar på något särskilt.

Det första jag gör när jag kommer hem är ...
... att hälsa på fyrbenta operasångerskan som möter upp i hallen med välsmorda stämband och någon kyss.

Min älsklingsfärg är ...
... vinröd.

Det här skulle jag lämna kvar om allt brann ner ...
... om allt brann ner skulle man ju lämna allt kvar? Men ärligt finns det ju en massa saker man inte behöver, men som är trevliga att ha i vardagen.

När ingen är hemma brukar jag ...
... ta ett bad eller sy eller yoga. Men det händer sällan att jag är helt ensam hemma och jag gör de sakerna oavsett.

Mitt bästa loppisfynd är ...
... det vet jag direkt svaret på! Min gjutjärnsstekpanna alla gånger. Så glad över den varje dag.

Det här vardagsljudet gör mig lycklig ...
... min man och dotter som småpratar och skrattar tillsammans. Regn på plåttaket.

Den som hälsar på hos mig får inte ...
... hembakta bullar.

Jag fantiserar om att ...
... rulla ut i sommaren med husbil och min familj nära. 

Mitt lyckligaste minne från mitt nuvarande hem ...
... alla små fina stunder som är en del av vardagsväven. Familjemiddagar till tända ljus, kvällsvärme framför kaminen. Godnattläsning. Samtal och skratt och tid tillsammans.

Inga kommentarer: