tisdag, september 19, 2006

Lugnet råder

De ligger och vilar nu. Siri i babysittern, mamma på soffan och Hemi i sin biabädd. Vi har varit på Strömpilen och kollat i affärer, druckit kaffe och handlat till middagen.

Siri har fått en 70-talsinfluerad body med blå botten och bruna och orangea fåglar (mestadels ugglor) på i strl 62, som hon växer är den storleken väl inte så långt borta (även om vissa 50-plagg fortfarande funkar). Idag väger hon 4,9 kilo och är 56 cm lång - hon har nästan växt en centimeter i veckan ... När vi var på BVC passade hon på att kissa på min nya stickade kofta, på mina brallor och skor samt på golvet, bordet och vågen - allt på en gång. Rätt skickligt gjort, faktiskt.

Själv prövade jag ett par tighta streatchjeans i grått på Vero Moda, och blotta glädjen över att de är en storlek mindre än mina vanliga gör att jag vill köpa dem!

3 kommentarer:

Sara sa...

Ha ha, att kissa på BVC känner jag igen... (inte jag då utan mina barn förstås:) Verkar vara en klassiker. Det låter som att ni har det ganska bra i Umeå, jag vill också gå och fika! Fast vi ska ju faktiskt till Stockholm i helgen! Har du förresten några bra tips på affärer med bra mammakläder där? Har för mig att du shoppade lite i Stockholm när du var gravid.

Anonym sa...

Grattis till lillan,har följt din blogg ett tag och jag tycker du skriver så bra .
Amning var jättebra för viktnedgång för mig så jag fick också köpa plagg i mindre storlek.
När jag slutade amma så blev det annat ljud i skällan dock.
Ha d bra /Ingela L

Mari sa...

Sara, i ärlighetens namn shoppade jag bara ett mamma-linne i sthlm (som jag aldrig använde). Men jag tycker faktiskt att HM har grymma mammakläder i rätt prisklass - speciellt det som ligger i Hästskogången (mellan plattan och NK). Ska konsultera Hanna, så jag återkommer med lite tips i frågan. Och ja vi har det bra. Dagarna går fort och jag njuter av små saker som sköna promenader och gott kaffe, som du förstår.

På tal om amning, Ingela (tack för berömmet förresten) så har jag just sett Desperate Housewifes där en mamma ammade sin femåriga son för att hon höll sig så bra i form och slapp träna tack vare det. Kanske det som är lösningen (eller så inte) ;)