fredag, juni 29, 2007

Go'nanna

Det blev en bra kväll igår. Först såg jag engelska versionen av "Du är vad du äter" om en präst som gillade fläskpaj och rödvin alldeles för mycket. Sedan fort jag ut och sprang, perfekt löparväder med fuktig, sval luft. Sedan bröt jag du-är-vad-du-äter-trenden och åt marinerade jordgubbar med mascarponekräm (mascarpone, florsocker, limecest, kesella) i fina vinglas. Det var saligt gott. Dessutom blev det kvar kräm, så Markus har jordgubbar på marinering därhemma. Behöver jag nämna att det längtar hem?!
När min syster var liten tyckte hon mycket om jordgubbar, eller som hon benämnde dem "go'nanna".

Idag åkte vi och badade i Öjebyns simhall, varmvattenbassängen var vaaarm och skön, som ett badkar. Siri dök och plaskade som förr, nya favoriten var hålla fast i kanten. Sedan åt hon ett brottarlass lunch och somnade på en minut.

Inga kommentarer: