torsdag, juni 28, 2007

Svettpropellern sover

Trött & frusen.
Trött & frusen.
Trött & frusen.

Mitt mantra idag.

Markus fick till och med göra en brasa i kaminen som jag kunde värma mig vid till morgonkaffet. Siri satt i mitt knä och tittade storögt på elden. Knallröd om kinderna blev hon till på köpet. Rara rara barn. Jag har börjat göra en typisk föräldragrej som jag inte kommit på mig själv med att göra tidigare. Jag tittar på henne när hon sover. Kaninen tätt intill, munnen lite halvöppen, en liten salivfläck på lakanet. "Min svettpropeller", som Markus kallar henne.

Borde färdigställa två texter som kräver aktivering av den kreativa sidan. Hoppas kaffe kan hjälpa upp situationen.

Idag hämtar jag nya datorn. Om ett vecka kommer internet att fungera (enligt Telia ...). Nu fattas bara nya skrivbordet. Men när det kommer vet vi inte än.

På programmet ikväll står en lååång varm dusch, tomatsoppa med vitlöksbröd och så ska vi banne mig äta dessert. Jordgubbar och så mascarponekräm med limecest och florsocker.

Inga kommentarer: