tisdag, juni 12, 2007

Märken i listform

Kul lista som jag hittade hos Lisa och som jag utmanar mig själv på.

ACCESSOARER

Väska: Favoriten är en brun skinnväska som jag köpte på loppis för en tjuga när jag egentligen ville ha en Mulberry, annars en paljettpåse från Indiska och den i tyg från Thailand som hänger bra på barnvagnen.
Plånbok: Har inte hunnit bli så vuxen ännu, har aldrig kontanter och korten bor i en litet Nordea-case.

TEKNIK
TV: Kanske Sony? På sistone har dock bilden blivit lite sned ...
Dator: Bärbar som passerat bäst-före-datum. Stationär dator ska flytta in.

BADRUM
Tandkräm: Colgate, tror jag.
Hårprodukter: Blandad kompott av H&M och Sebastian. Och silikondropparna från Paul Mitchell kan jag inte leva utan.
Doft: Body shops "Ocean".

Hudkräm: Smörjer inte så mycket, men fick en från serien "Oliv" i julklapp som börjar vara slut nu.
Till ansiktet: Lyx, lyx, lyx-Exuviance, men de börjar också ta slut nu.
Schampo: Loreal, Série Expert med hårinpackning som balsam. Billigt schampo och balsam fungerar inte på mitt hår, det blir skitigt på en gång då.


MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Loka hallon och grape, men jag försöker undvika mineralvatten med tanke på transporter och att vi faktiskt har grymt bra kranvatten.
Vin: Dålig på märken, gillar både rött och vitt.
Bröd: Ryvitas sesambröd.
Choklad: Riesen, de där man kan köpa på lösvikt med en elefant på. Ärligt talat duger det mesta.

HEMMA

Säng: Jysk. Rätt ny eftersom vår gamla inte gick upp på övervåningen när vi flyttade in i huset.
Lakan: Jag drömmer om dyra satinlakan, men sover mest i Ikeavarianter.
Porslin: Grått Ikea och vitt Arabia helt utan krusiduller

FÄRDMEDEL
Bil: Peugeot 406 kombi, men Markus drömmer om en pickup.
Flygbolag: Billigast möjligt.
Taxibolag: Åker nästan aldrig taxi, men gör jag det åker jag såklart med Pite Taxi, där Markus bror har en bil.

MEDIA

Dagstidning: Piteå-Tidningen, vad annars.
Magasin: Fick prenumeration på Amelia i julas, annars har Residence haft grymma skribenter. Tittar ofta på tidningar i affären men köper väldigt sällan, försöker mer tjuvläsa hos andra.
Sajt: Diverse bloggar.

ÖVRIGT
Frisersalong: Frida hos Anna Klippare.
Bank: Nordea.
Cykel: Hopmonterad historia av rester bakom uthuset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, det har varit svårt att kommentera hos dej idag...ialla fall, vad roligt att få läsa din lista! Vet du, det är inte så dumt att-inte-sakna-sina-barn ett tag..man får bara gå upp sej själv, de där små micro-stunderna då man "glömmer" att man är nåt annat än...bara sej själv...se är värdefulla, det är då tankarna får vingar och detta "att alltid sätta nån annan i första rummet" lämnar lite plats..för den man är när man bara är...låter jag flummig? lite svårt att sätta ord på det, men jag hoppas att du förstår!*varma grattis till ny-gamla jobbet kramar*

Mari sa...

Hm, kommentarsfunktionen verkar vara kinkig ...
Jag håller verkligen med om att stunderna utan att tänka på/sakna sitt barn är värdefulla. Du låter inte alls flummig, du slår huvudet på spiken, om du ursäktar uttrycket ; )
Och tack för grattis:et!