måndag, januari 28, 2008

Nygammal dockvagn


I går gick jag ett infall och tog in den nygamla dockvagnen som stått och väntat i uthuset.

Siri har ju aldrig varit någon leksakslekare av stora mått, mest är det små gem och tändstickor och annat pyssel som gäller. Men som hon har lekt med barnvagnen.

Genast blev lilldockan nerbäddad (tror hon blivit lite inspirerad av Majken, för när hon varit här med sin mamma har Siri varit närmast besatt av henne - pussat och pussat och kramat och petat - och efteråt har dockan "gråtit" och vaggats och fått tröst).

Det första hon gjorde var att ta bebisen på promenad, givetvis fick hunden följa med också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin vagn! Drabbades just av en hemsk insikt, jag tror inte att jag tackade för trettioårspresenten! TACK! Kram.

Anja och Jonas sa...

Sirre gör väl som mamman gör, ute och går med vagn och hund! Hon kanske också nynnar "Goddag min fru" när hon vyssjar bäbisdockan som sover i vagnen.
Den där jäkla sången har förjöljt mig sen jag läste om när du bar Siri och fick ont i armarna!
Vad söt hon är, Siri, och STOR!
Namndiskussionerna glider vidare, inget bokat ännu, det går bra att komma med förslag! ;o)

Mari sa...

Jo men Emma, det tror jag nog att du gjorde. Hur som helst uttryckte du då din uppskattning flera gånger. Jag gillar också vagnen, kanske ska pyssla ihop en sufflett vad det lider.

Precis, Sippan gör som mamma gör (inte som mamma säger). Ha ha, den där sången alltså. Själv använder jag mig effektivt av förträngningsmetoden.
Jo, Siri är både söt och stor. Det där med STOR slår mig några gånger varje dag. Senast när jag hämtade henne från dagis idag och hon åkte pulka med de andra barnen.
Vi som hade så svårt själva med namn har inga bra förslag att komma med. Men det vi har hört tyckte vi genast väldigt väldigt väldigt mycket om!

Sara sa...

Vilken fin vagn! Min röda gamla dockvagn som pappa gjorde åt mig när jag var liten har pojkarna haft i sina rum, men dockorna som har fått åka i den har varit lätträknade. Istället har det körts gräsklippare med den...(Själv bäddade jag ner katten)

Mari sa...

Tihi, Sara. Bara den kommer till användning så. Har ni månne någon suflett till eran - jag söker inspiration för hemmakonstruktion.