torsdag, januari 24, 2008

Världen är ljuvligt vit igen

Gjorde misstaget att visa Siri hemsidan med den lilla pingvinen "Pororo" på datorn. Nu vill hon lyssna på introsången hela tiden och jag har den på hjärnan. Dessutom är sidan på koreanska, så jag nynnar på en variant av koreanska "Pororo-sången". Ingen höjdare kan jag meddela.

Efter att ha pulsat med barnvagn till och från dagis (stundtals rullade inte ens hjulen, så mycket snö var det), skottat hela gården och som grädde på moset varit på bodypump är armarna hyfsat slut nu. En hundprommis har jag också hunnit med.

Siri hade det fint utan mig på Tallkotten. När jag stampade av mig snöflingorna möttes jag av lugn och ro (få barn i dag) och tända ljus här och där. De andra barnen satt och sjöng, men Siri och "hennes" fröken var inte där. Hittade dem i pysselrummet, där Siri satt i frökens knä med huvudet lutat mot hennes bröst och lyssnade på musik.

Bestämt hade hon travat fram till stereon och pekat uppfodrande: "Mmmmh!".
Det kändes så fint för mammahjärtat. I morgon ska hon testa att sova på dagis.

En tråkig, verkligen tråkig sak har också hänt i dag. Jag har blivit utskälld av våra grannar och inte bara lite. Galen historia, som jag inte orkar berätta om nu. Det får bli imorgon. Nu blir det tandborstning och sängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att dagistjejen trivs bra! Olle är hemma & sjuk imorgon också.
Utskällning är aldrig kul.

Anonym sa...

du ser ut som en hurtig snöskyfflare, själv kurade jag inomhus hela dagen förutom några minuters promenad till och från dagis med lillan i bärsjalen. Och vad var det egentligen som hände med grannen? Kram på er!