söndag, maj 11, 2008

In love

Idag kom Thomas och Diva förbi med Edmarks nya familjemedlem. Roxy nosade lite på köksgolvet och somnade sedan i husses famn. Ungefär hur bedårande som helst, med den där speciella valplukten och sötmagen.

Annars har jag mest stått på knä vid buskaget i helgen. Idag i regnet. Men jag gav mig inte och nu är det färdigrensat för den här gången. Även i blomsteroasen, kring småbuskarna mot grannen och i hallonen. Jag har träningsvärk och fingeront. Men fint är det. Nästa helg kanske vi köper täckbark och skottar på.

Middagen hos svärföräldrarna var extra god efter fysisk arbetsdag. Jag unnade mig 1,5 bitar rabaraberpaj med en aning citronsmak till efterrätt. Och vi hade dessutom så tur att solen tittade fram under middagen i uterummet. Sedan cyklade vi hem i regnet.

Nu ska jag åka till fader och hämta testutskrift (bröllopsinbjudningar) och en efterlysning på Markus cykel som han ska sätta upp i närheten av jobbet. Och sova gott, det tror jag inte det blir några problem med.

Siri har förresten spenderat halva dagen med morfar och Angela idag. Det verkar som om de haft det toppen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Johannes har byggt på sandlådan i regnet medan jag glott på webtv. puss på er!

Anonym sa...

glömde säga: BEDÅRANDE!

Mari sa...

Bra jobbat ni med, sötnos. Och visst är hon bedårande!

Längtar efter dig.