tisdag, maj 20, 2008

Tackar nog nej

Fick ett ärofyllt erbjudande idag. Vet inte hur mycket jag får avslöja men rent hypotetiskt handlar det om att hålla högtidstal. För många personer. På offentlig plats. På en dag vi firar här i Sverige.

Har betänketid till imorgon, men jag tror att jag ska tacka nej. Kul och ångestfyllt och utvecklande - alldeles säkert. Men jag måste ta hand om mig, ransonera med mina krafter. Vara själv med barn och hund, jobba en hel del, skriva krönikor och skivrecensioner och kämpa med/mot min onda nacke räcker nog långt just nu. Och så var det ju bröllopet, och utbyggnaden och ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tänkt! Jag hade gärna lyssnat, så klart.

Kram !ngela Be

Anonym sa...

Hej! Fick inte "din tidning" med posten idag? Och jag som steg upp supertidigt i enkom för den.....Kommer den i morgon eller under dagen i postlådan??
Jag längtar........
Du är så himla duktig & skriver så bra!!!!
Kram från Mig!!!