söndag, augusti 17, 2008

Hej herr och fru G



Att stå på Gästgivargatans övervåning och se gästerna anlända samtidigt som solen glimrar in genom fönstrena.


Nervöst dricka lite bubbel och vandra sjuttioelfte varvet genom rummet. Att i nervositeten råka svepa blomvattnet som Markus corsage transporterats i. Att höra musiken börja, att gå ut bland alla våra vänner till tonerna av "Jag ger dig min morgon". Att hålla Markus hårt i handen. Att titta upp i himlen för att inte gråta.



Gårdagen var fantastisk. Jag kan inte önska något mer. Jag känner mig så rik och lycklig.
I natt har jag vaknat flera gånger av krampkänningar i ena vaden. Så mycket dansade jag, först till suveräna bandet och sedan i baren till mp3. När jag pratar idag låter det ungefär som att jag är i målbrottet.


Kvällen avslutades med dans på bardisken och några få vänner kvar, inlindade i filtar och stilla samtal bland tända ljus på bron. Taxin svängde in på gården strax före tretiden.



Vigseln var fantastisk. Jordnära, vacker och äkta. Vi har fotograferats, ätit gott och skurit den fina bröllopstårtan i vit choklad med blåbärsfyllning. Vi har lyssnat till känslosamma tal, jag har fått en pärm med bilder och texter från möhippan samt personliga sidor från de som var med. Så många kärleksfyllda ord, teckningar, ditsydda småsaker och minnen.



Jag klarade mig från tårarna fram till Hannas tal. Ja och sedan dansade vi ju då. Pratade. Skrattade. Jag känner mig genuint lycklig och när jag tittade på Pierres bildspel från gårdagen började jag gråta igen.



Så många telegram, brev, gåvor. Att läsa om och om igen. För att förstå att all den kärleken och omtanken rör oss.
För mig är lördagen den 16 augusti 2008 en av mitt livs absolut mest fullkomliga dagar.

12 kommentarer:

Terése sa...

Åh så fint.

Klänningen! W O W

Grattis till hela familjen.

Anonym sa...

Det var magiskt. Tack.

Martina sa...

Grattis Mari! Det ser underbart ut och ni ser underbara ut!

MiTTSeTTe sa...

Supervackra!
Lyckoönskningar till er.
Ni glittrar verkligen kärlek!

/Kramar från Lisette, Daniel & Matja

Anonym sa...

Grattis! Ni va jättevackra båda två!!!

/Markus (mammalediga) jobbarkompis Malin

Mari sa...

Hej Lisette, tusen tack fina du. Kram.

Tack Malin. Jag hörde att du också planerar inför nästa sommar. Kul! Såg förresten på din blogg att du fått barbapapappatyg. Siri har samma fast i en blå nyans som påslakan i spjälsängen - jag hade det själv när jag var liten. Jag är mycket imponerad över din kreativitet!

Anonym sa...

Grattis! Ni var ett otroligt vackert brudpar!!

Anonym sa...

Jag måste bara få säja att du var såå fin Mari!(ja Marcus också då, förståss!)
Det bästa med att vara gift, är faktiskt att "vara gift", knäppt va? Kram på dej!

Anonym sa...

Jag måste bara få säja att du var såå fin Mari!(ja Marcus också då, förståss!)
Det bästa med att vara gift, är faktiskt att "vara gift", knäppt va? Kram på dej!

Gudmodern sa...

Hallå där herr och fru Gustafsson!!
Och stoort grattis till er båda!
Hoppas att ni fick min hälsning, från Markus mamma/din svärmor, som jag träffade på stan i lördags.
Ni är strålande vackra på korten, och verkar ha haft en fantastisk dag. Vilken lycka!
Kram, Karin

Mari sa...

Maria, tack själv!

Lisa, jag förstår hur du menar. Jag får väl pröva på ett tag och återkomma med recension ; )

Och hallå där Karin. Tusen tack för hälsning och grattis. Och absolut, vi hade verkligen en fantastisk dag. Kram på dig.

Mari sa...

Sarah, jag svarade inte på din kommentar fast jag verkligen tagit den till mitt hjärta. Jag tänker på orden du skrev, att det var magiskt. Tack, kära kära du.