torsdag, augusti 28, 2008

Höst hos oss

Höstbilder från trädgården. Sura äpplen och blommande blommor. Min vigselring fick vara med på en bild, syns inte så bra - men det är enda bilden jag har. Och så har jag gått och blivit brun/rödhårig. Det känns bra. Fint till gröna ögon.

Jag och Siri har mor- och dotterdag. Vi har myst hemma på morgonen. Jag har legat i ena soffhörnet och läst och hon har legat skafötters under en filt och lekt med tyg-Pippi och enarmade dockan. Sedan har vi sytt och promenerat och nu sover hon.

Jag ska gå ner och yoga lite innan lunch. I eftermiddag hälsar vi på Molly & co, sedan kommer mormor hit och barnvaktar för vi ska på förskolefest. Och sist av allt ska jag kolla bröllopsbilder med Sanna. Känns som en bra dag, med brasa i kaminen, tända ljus och rökelse.

4 kommentarer:

!ngela Bj sa...

Lunch imorgon?! Kram

Mari sa...

Jepp, jag ringer dig på fm, men vid tolv funkar för mig!

Anonym sa...

Nu har jag kollat in både krönikan och bilderna från bröllopet. Och så klart fått lite "inside information" från Brandmästarns dotter.

Ni var väldigt vackra, och det låter som ni haft en fin bröllopsdag. Det gäller att fixa att vara i nuet, då kan få saker blir förspillda. Jag tror att många som är "bröllopsbesvikna" missar just det.

Vi har i mådags firat vår 1 bröllopsdag. Blev dock inte riktigt vad jag tänkt mig, eftersom jag ställde upp på en kompis som behövde flytthjälp till Göteborg. så där firade jag vår bröllopsdag med att sova innan jag körde hem igen.... 250 mil på tre dagar gör en lite mör. :-D

Blir det fler bröllopsfoton i bloggen senare?

Mvh Hannah
www.s-info.se/bergstedt

Mari sa...

Hej Hannah!

Tack så mycket, jo vi hade en fantastiskt fin dag. Det finns inte en detalj vi hade velat ha annorlunda. Jag tyckte det var väldigt lätt att vara här och nu, kanske mycket eftersom jag hade släppt kontrollen och litade på andra till tusen procent. Men du har nog rätt i att om man under bröllopsdagen bara tänker på nästa steg missar själva essensen med dagen.

Vad rart ändå med er bröllopsdag, för så ser ju livet ut. Och fint att ställa upp för sina vänner. Ni får ta igen det nästa år!

Och visst blir det mer bilder. Ska träffa självaste bröllopsfotografen och gå igenom 2300 bilder någon dag snart!