fredag, augusti 15, 2008

Hejdå MLR

Sista kvällen som ogift. Imorgon är jag fru.

Jag har skrivit min namnteckning som Mari Lundberg Rönnqvist för sista gången.

Redo för morgondagen. Förväntansfullt pirrig i magen.

Det har varit en lång dag, som startade med att Siri vaknade klockan fem. När jag kom till Gästgivargatan för att lämna alla grejer hade Sarah dukat upp jättefin frukost och jag kände mig så lycklig när jag åkte därifrån någon timma senare.

Jag satt en stund på trappen utanför och - som Ernest skulle ha sagt - kände in platsen. Och det känns så rätt att gifta sig där. Harmoni och djupandning i luften.

Ikväll har vi lyssnat på musikerna som spelar och sjunger under vigseln och ätit middag hos Fred och Wiweca. Siri sover där nu, men jag nattade henne. Det kändes mysigt.

Förresten har jag fått frågan några gånger och de som undrar kanske inte läser här, men jag skriver det ändå: vill man komma och vara med under själva vigseln är man naturligtvis välkommen!

När vi ses nästa gång är jag fru.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en fin dag imorgon nu "frun" :D
Ser ju ut som att vi kanske får lämna paraplyerna hemma.....

Soffan sa...

Lycka till i morgon!!! Hoppas att ni får sol och en underbar dag! (Och det är klart att ni kommer att få det!)

Mari sa...

Tack det samma Frida! Ha en underbar dag.

Och tack Soffan.

Nu ska jag gå och lägga mig, pirret i magen gör mig sällskap ; )

Anonym sa...

Lycka till och ha en fantastisk dag!
Fd kollegan Anna

Åsa sa...

Ni fick ju superväder på er dag. Inga paraplyer där inte. Stort grattis!

Annas resa sa...

Grattis till giftermålet!

Anonym sa...

Grattis!! Hoppas att ni hade en superhärlig dag.

Mari sa...

Anna, tack! Dagen var fantastisk. Svårt att beskriva precis hur bra med ord.

Jo du, Åsa - knappt ett moln på himlen. Underbart!

Tack så mycket, Anna!

Tack Elin, det var sannerligen en superhärlig dag. Både jag och Markus är skröpliga som pensionärer i kropparna efter många timmars dans!